Rådgivning innen bærekraft, avfallshåndtering og sirkularitet som sikrer smartere bruk av ressurser

Sirkulære forretningsmodeller
Avfall er ressurser på avveie. Å holde ressursene i kretsløpet lengst mulig reduserer fotavtrykket. Dette krever optimering av verdikjeder, noe vi hjelper kunder med gjennom å samarbeide på tvers av fagområder og bransjer.
Strategi og målsetting
Sammen kartlegger vi forbedringspotensialet og setter ambisiøse, men oppnåelige mål og KPI-er. Dette gir et solid grunnlag for å iverksette konkrete forbedringstiltak.
Data og innsikt
Vi analyserer kunders avfallsdata, sammenligner med bransjen og beregner CO₂-fotavtrykk. Innsikten viser tydelig hvor gevinstene ligger, slik at man kan prioritere riktig.
Kommunikasjon og holdningsendring
Vi hjelper våre kunder med å kommunisere sine bærekraftstiltak både internt og eksternt, og tilbyr skreddersydde kurs i strategisk avfallshåndtering og sirkularitet som fremmer varig holdningsendring.
Kontroll og revisjon
Med hyppige kartlegginger sikrer vi at avfallshåndteringen til våre kunder alltid følger gjeldende lovkrav – og ligger et skritt foran kommende regler.
Oppstart og oversikt
Sammen kartlegger vi deres behov og definerer overordnede mål for hva vi ønsker å oppnå. Deretter utarbeider vi en konkret prosjektplan som beskriver hva som kreves for å nå disse målene.
Kartlegging av dagens situasjon
Nå setter vi i gang med å få all relevant informasjon på bordet. Vi snakker med nøkkelpersoner – ansatte, samarbeidspartnere, kunder og leverandører – for å få en helhetlig forståelse av dagens situasjon. Denne innsikten legger føringer for arbeidet videre.
Analyser og innsikt
Med dataen vi har samlet inn gjennom kartleggingsfasen utfører vi relevante analyser som gir dypere innsikt og avdekker hvor det er behov for håndfaste endringer og forbedringstiltak.
Forbedringstiltak og implementering
Vi konkretiserer funnene fra kartleggings- og analysefasen og foreslår tiltak for forbedring. Sammen med dere utarbeider vi en gjennomføringsplan og implementerer tiltakene på en smart måte tilpasset virksomheten.
Rapportering og måling
Vi dokumenterer arbeidet og resultatene i en oversiktlig rapport. I etterkant av implementering måler vi effekten og synliggjør fordelene som tiltakene har gitt.
Oppstart og oversikt
Sammen kartlegger vi deres behov og definerer overordnede mål for hva vi ønsker å oppnå. Deretter utarbeider vi en konkret prosjektplan som beskriver hva som kreves for å nå disse målene.
Kartlegging av dagens situasjon
Nå setter vi i gang med å få all relevant informasjon på bordet. Vi snakker med nøkkelpersoner – ansatte, samarbeidspartnere, kunder og leverandører – for å få en helhetlig forståelse av dagens situasjon. Denne innsikten legger føringer for arbeidet videre.
Analyser og innsikt
Med dataen vi har samlet inn gjennom kartleggingsfasen utfører vi relevante analyser som gir dypere innsikt og avdekker hvor det er behov for håndfaste endringer og forbedringstiltak.
Forbedringstiltak og implementering
Vi konkretiserer funnene fra kartleggings- og analysefasen og foreslår tiltak for forbedring. Sammen med dere utarbeider vi en gjennomføringsplan og implementerer tiltakene på en smart måte tilpasset virksomheten.
Rapportering og måling
Vi dokumenterer arbeidet og resultatene i en oversiktlig rapport. I etterkant av implementering måler vi effekten og synliggjør fordelene som tiltakene har gitt.
Kaffe og en prat?
Alle gode samarbeid starter med en god prat. Ta kontakt om du lurer på hva vi kan hjelpe deg med.